Tuesday, July 6, 2010

Kesengalan Tahap Maksimum

hari semakin petang, dengan rasa malas nak mampus aku bukak FB bini aku(aku kongsi akaun FB dengan bini, pemalas la katakan).

bukak fb ada "notis" dari kawan aku mengatakan FB tepon dia lambat utk mengepos posting. datang sorang lagi member aku, kata kene buat fresh installation. kebiasaanya masalah selesai.

mmm, menarik. ada istilah fresh installation, menda baru pada aku. mesti cuba.dengan rasa sungguh excited aku nak cuba. buka pc, pacak wayar. tekan restore pastu set as new phone. tanpa rasa ada apa2 kesan dan tahu secara terperinci, aku tekan button

tunggu dalam masa 30 minit semea selesai. wah, nampak lain sket dari yg sebelum ini.tetapi seme aturan antara muka dan folder telah di reset. penuh 7 muka surat.

sekali aku cek tgk contact..licin..cilaka. habis seme hilang. akibat aku ter"fresh install" tepon aku, tepon aku ibarat barangan yg segar2 dari pasaraya tesco. bebas dari noda dan dosa.

malam ni hamir 4 jam aku dok cuba cari semula contact number aku. dapat laa recover sket. pasni mampus..seme call yg aku dapat aku kene angkat, sebab aku tak kenal sapa..

pengajarannya, jika tak tau kesan dan akibat dari sesuatu proses jgn cari pasal buat. kaji secara mendalam setiap proses dan kerja dahulu. Sengal!!!

No comments:

Post a Comment