Tuesday, November 17, 2009

Cekadak Hobi

15 November,
Hantar kamera dan lens ke sonystyle tebrau. masalah dengan habuk dan hama. staff sony kata body je terlibat. len sihat wall'afiat. balik umah simpan len dlm bekas.

16 November,
Len masih dlm bekas plastik tu.

17 November,
Pagi2 bangun, rasa nak cek len tu. Astaga, terkejut beruk aku. Nampak 2 ekor hama berjalan2 dlm len. Kuis2, sah kat dlm. Aduhai, kene lagi.
Kebetulan aku ada medical cekup hari ni, aku bawak len sekali pegi sony. Kali ni bukan sonystyle tebrau, tapi sony service center lak. nak tau sony mana yg efisen. RnD untuk masa depan. Byk lak cekadak org kat situ, tanya camera tu datang sekali dengan lens ke. aku ckp laa, aku beli asing2. ada yg datang sekali dengan lens tapi mahal gila. Panjang laa aku kene jelaskan pada org kat sony repair tu.

balik semula ke opis dengan kecewa.

2 comments:

  1. apa cerita plak ko ternak hama dlm lens camera???

    ReplyDelete
  2. entah aa, aku rasa dari bag lama aku tu yg ada hama, pastu kene kat lens dan body.

    ReplyDelete