Sunday, November 15, 2009

Kesedihan tahap dewa

Hari ni hari yg paling sedih. Alat permainan aku di serang hama. Entah macam mana hama leh masuk dalam "OVF"nya. Arghhhhhhhh!! apa dosa aku buat minggu ni sampai kene cam ni. Sabar-sabar, mungkin ada hikmah. Dah la ada hama, sensor plak ada habuk. Kene pergi Sony Center untuk "repair n service".

Lepas ni nak kene ada "Dry box" pula, duit lagi tu. Pokai-pokai, hobi baru yang cuba aku latih ni bukan hobi yang murah. Banyak mengeringkan dompet aku. Pengajarannya, jika ada benda-benda yang sensitif pada habuk dan hama ni. Perlu ada alat yang betul dan sesuai untuk menjaganya.

lagi 1, aku dah belajar dengan kawan aku, "rules of third". nak ambil gambar macro ke gambar orang ke kene kompos elok-elok. kalau main "point n shoot", baik pakai kompak kamera je.Tak perlu yg DSLR. Ada DSLR, wat cara ada DSLR. Betul juga kata dia.

Lepas ni nak kene kompos elok-elok. Jangan main shoot je gambar tanpa fikir dan nilai dengan teliti. Jangan rugikan shutter count. Adeh, pengajaran yang besar nilainya.

No comments:

Post a Comment