Friday, January 1, 2010

Dunia Dilema Episod 2

Hari ni aku dah nekad, aku nak sambar 70300G. aku akan pergi ke semua kedai yg ada menatang tu (yang kedianya aku gagal dan terbeli menda-menda lain).

lepas jummat dlm kul 1430, aku ajak bini dan anak aku jalan2 kat angsana, kedai pertama yg aku kene pegi jenguk.

sampai sana aku pegi tingkat 3, tanya, lens sony ada. dengan blur dia jawab..tak jual. cess.

pastu aku pegi kedai hujung dekat reject shop, tanya lens ni, mahal aa plak dia offer.

pastu aku pegi kat kedai mee too, tanya 3 item yg dlm Dunia Dilema di post yg lepas. sme item ada kecuali yg 70300G. yg hampehnya rega dia dah siap kasi, tapi barang tadak...woit tukang jual, lain kali ckp laa barang takder dulu. ni cakap rege dulu.

alang2 aku dah datang, aku tanya rege 1680Z dan Flash 42AM(nama tak betul ni, aku lupa nama penunya). dem, teracun. siap tanya rege dan sebagainya.

pastu aku tanya, ni rege cash ke CC. dia cakap cash, kalau cc rege lain. kene tambah 2.5%...abah dia. gila tul, takkan aku nak bawak cash banyak tu wat jalan2. aku pun tanya laa mana bank terdekat, aku g ambik duit. aku tak sanggup di tambah dengan fees yg tak patut dengan hanya menggunakan cc.

lepas kasi persetujuan aku nak barang tadi. aku kata nak test tgk. dia dengan senang linang bukak dan kasi test. dia attachkan menda2 tu kat A500. lagi lawa dari A550 aku. aku punya dual warna, cam bapuk. A500 lagi nampak kejantanannya. nak wat camne, masa aku nak beli dulu model A500 tak der lagi kat malaysia.

try punya try, bayar laa aku hendaknya. mujur bini aku tak masam muka, cuma dia kata...aik, dah lebih bajet tu. kata nak beli 1, ni 2 tu.(hahahaha, dia tak tau benarnya.. kalau ada 3 masa tu, 3 3 tu aku rembat seme).

jadi aku blah dari angsana dengan sengkek banyak dari sebelum aku masuk kesana.

di bawah ku lampirkan Haul aku hari ni...

2 comments:

  1. geb... brapa sen gak habih semua skali dslr tuhh? k.zu minat jgk... tp gak perdana menteri tok brapa nk bagi... huuu..

    ReplyDelete